دستگاه های بالانس برای کاربری های ویژه

کمپانی EBS ایتالیا، برای افزایش کارآیی، دستگاه­های بالانس را برای روتورها ویژه سازی می­کند. در این روش، دستگاه بالانس برای بالانس کردن یک یا چند روتور و فراخور نیاز کارفرما ساخته می­شود.

در روشی دیگر، برای افزایش بازده، می­تواند به تندی روتوری که روی ماشین گذاشته شده را شناسایی کند و با روی­کرد به ویژگی­های آن، در کمترین زمان، روتور بالانس شده را به دست کاربر یا ربات بدهد. این ماشین­ها بیشتر در زمینه­هایی مانند ساخت بخش­های گوناگون خودرو (دیسک ترمز، کلاچ، میل لنگ، گاردان، کاسه چرخ، دیفرانسیل و …)، آرمیچرها و دیگر روتورهایی که انبوه ساخته می­شود کاربرد دارد.

HSTB3 دستگاه بالانس هستۀ مونتاژ شدۀ توربوشارژر

دستگاه بالانس HSTB3 برای بالانس کردن هستۀ مونتاژ شدۀ توربوشارژر ساخته شده است. این دستگاه، ریزنگاری (دقت) بسیار بالایی دارد و می­تواند آزمایش نابالانسی را تا 7000 RPM انجام دهد. نابالانسی زدایی در این روتورها در بخش کمپرسور انجام می شود. با آداپتورهای ویژه، دستگاه می­تواند پیوستار گسترده­ای از توربوشارژرهای خودروهای سواری و سنگین را پوشش دهد.

BVK3-40-DU دستگاه بالانس نیمه خودکار برای روتورهای دیسکی

دستگاه بالانس با توانایی اندازه گیری نابالانسی تک پردهای (استاتیک) روتورهای دیسکی مانند چرخ فلایویل و دیسک ترمز است. در این دستگاه، سامانۀ اندازه گیری با بازویی روی دستگاه گذاشته شده است که به کاربر دسترسی بهتری برای کار با کلیدها می­دهد. گذاشتن و برداشتن روتور را کاربر انجام می­دهد. سامانۀ باربرداری دستی، یک دریل ایستاده است که در یک راستا باربرداری می­کند.